Kárrendezés – jól jön a gyors segítség, ha megtörtént a baj
Egy ilyen riasztás alkalmával első lépésben még a szemle-felé vezető úton megvizsgáljuk a megkötött szerződés feltételeit, záradékoltságát, hogy előre tisztában legyünk a megállapodás adta keretekkel.
Ezt követően – immár ügyfelünk telephelyén – bejárjuk a kár helyszínét, partnerünk segítségével minél részletesebben igyekszünk rekonstruálni a történteket, illetve a későbbi kárszemle előtt dokumentálni a biztosító szakemberei számára a károsodott vagyontárgyakat. Gyakran az ekkor rögzített információk, fénykép, videók és drónfelvételek kulcsfontosságúak lesznek a csak napokkal későbbi állapotot megismerő kárfelmérők számára.
Miután ügyfelünkkel együtt megírjuk a kárbejelentőt és elküldjük azt a biztosítónak, munkatársaink rendszerezett formában megküldik a károsultnak, hogy milyen dokumentumokra lesz szükség a kár rendezéséhez, sőt az ügyfelek közreműködésének köszönhetően ezeket nemritkán már a megszervezésre kerülő kárszemle előtt eljuttatjuk a kárrendezőnek.
A szemlét megelőzően – a biztosítóval konzultálva – tájékoztatjuk ügyfelünket, hogy milyen kárenyhítési, illetve további kármegelőzési feladatai, lehetőségei vannak.
A szemlén az esetek túlnyomó többségében természetesen ismét jelen vagyunk, hogy a szerződés alapos ismeretének köszönhetően eredménnyel képviselhessük megbízónkat és sikerrel tudjuk támogatni a biztosító kollégájának munkáját is.
Mindezen lépések a kárrendezési eljárás hatékonyságát, annak sebességét fokozzák. A tudatosan és hathatós – az ügyfelünk oldaláról érkező – támogatással menedzselt kárfolyamat eredményesebb és gyorsabb lezárását szintén fokozhatja, ha a kárral kapcsolatban a biztosítotti oldalon kineveznek egy dedikált kapcsolattartót, aki a szerződőnél képes összefogni a kárrendezést.